Tryck på knappen nedan för att läsa mer om ditt valda uppsättningsalternativ.

Vid alternativet "Med vår hjälp" tar vi hand om registreringen av dina varor och prisförslag, sätter upp ditt bås på ditt startdatum och sköter försäljningen. Du får 40 % av försäljningen utbetald.

Här kommer info om processen och några enkla tips att kika på när du förbereder dig.

Inför din fösäljningsperiod:

1. Förbered dina varor:

Innan dina varor kommer till butiken – se till att gå igenom listan nedan. Det gör att dina saker får bästa möjliga chans att sälja snabbt, samtidigt som vi håller butiken fräsch och trevlig för alla.

Vid försäljningsstart under hösten rekommenderar vi att du börjar med ca 20-25 plagg.

  • Du får också plats med upp till 5 par skor eller väskor.
  • Mindre inredningssaker som ljusstakar eller vaser går bra – så länge de får plats i båset.
  • Ett barnbås har en extra hylla, vilket gör det enklare att vika vissa barnkläder eller lägga ut fler leksaker, skor eller småprylar.

Alla kläder ska vara hela och rena – inga fläckar, noppor, trasiga dragkedjor eller saknade knappar.

Även om plaggen var rena när du la undan dem: tvätta gärna igen innan inlämning.
Kläder som luktar instängt påverkar hela butikens känsla – tack för att du hjälper oss hålla det fräscht!

Märkera gärna plagg med små defekter (t.ex. en liten fläck) så köparen vet vad de köper – annars säger du bara till i butiken så hjälper vi dig märka upp det.

Leksaker, spel och böcker ska vara i fint skick och kompletta.

2. Lämna in

Lämna in dina saker i butiken på Storgatsbacken 19C senast tre arbetsdagar innan din försäljningsperiod börjar, så hinner vi registrera allt i tid.

3. Granska priser

När vi har registrerat dina varor får du ett mejl från oss. Då kan du logga in på ditt konto och se alla dina produkter och deras priser.

Om allt ser bra ut behöver du inte göra något. Om du tycker att något borde ha ett annat pris, uppdatera det gärna och meddela oss, så kan vi justera prislapparna i butiken.

Du kan justera dina priser när som helst under hyresperioden. Om en vara däremot säljs till det pris som är registrerat i systemet, och priset inte har ändrats innan försäljningen, betraktas det som godkänt.

Under din fösäljningsperiod:

1. Håll ditt bås levande

Fyll på och byt ut varor löpande under din försäljningsperiod. När du plockar bort det som inte säljer och lägger till nya fynd, ökar chanserna att fler kunder hittar just dina saker. Ett aktivt bås lockar alltid fler köpare!

2. Marknadsför ditt bås:

Dela gärna ditt bås med vänner, familj och på sociala medier – ju fler som vet om ditt bås, desto större chans att sälja. Vi har också en Facebookgrupp"Till salu hos Lilla Loopen"där du kan marknadsföra ditt bås: https://www.facebook.com/groups/1268994730994909/

Efter din försäljningsperiod:

1. Tömning av bås

Vi packar ihop dina osålda varor en timmar före stängning på din sista hyresdag. Varorna är redo att hämtas från och med dagen efter att din hyresperiod är över. Dessa förvaras kostnadsfritt i upp till 7 dagar.
Ej hämtade varor: Om vi inte hör från dig och varorna inte hämtas inom 7 dagar efter slutdatum, övergår de till Lilla Loopens egendom. Vårt förvaringsutrymme är mycket begränsat, och därför gäller dessa regler.

2. Utbetalning

Lilla Loopen betalar ut 40 % av din totala försäljning. Utbetalning sker via banköverföring varje måndag efter att din försäljningsperiod har avslutats.

Villkor & praktisk information
REDO ATT SÄLJA?