Läs mer om processen och våra regler.
Bokning av bås
Bokningar
Du kan boka ett bås kostnadsfritt via vår hemsida, www.lillaloopen.se, eller direkt i butiken på Storgatsbacken 19C i Värnamo. Det är inte tillåtet att ha mer än ett bås av samma typ bokat under samma period.
Avbokningar
Vi ber dig att avboka minst 48 timmar i förväg om du inte kan utnyttja din bokning. Detta ger oss möjlighet att erbjuda platsen till en annan säljare.
Avbokningar görs via: info@lillaloopen.se
Om du inte avbokar i tid och inte dyker upp, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift på 150 kr vid nästa bokning.
Provision
Vi tar en provision på försäljningen, beroende på vilket uppsättningsalternativ du väljer:
- Gör det själv: Du behåller 60 % av försäljningen.
- Med vår hjälp: Du behåller 40 % av försäljningen.
Provisionen är vår ersättning och vi tjänar först när du säljer. En provision dras automatiskt från varje försäljning, beroende på vilket uppsättningsalternativ du har valt. När försäljningsvinsten betalas ut till säljaren har provisionen redan dragits. När du loggar in på "Min Loop" kan du se både den totala försäljningen av varor samt en översikt över försäljningsvinsten efter avdragen provision.
Inför din fösäljningsperiod:
Uppsättning av bås och inlämningar
Efter att ett bås har bokats kan du börja ställa i ordning det två timmar före stängning dagen innan hyresperioden börjar. Du kan också ställa i ordning båset på hyresperiodens första dag, klockan 11:00. Om inga produkter har placerats i båset den första dagen av hyresperioden, har Lilla Loopen rätt att boka båset åt någon annan, om inte annat har avtalats. Om det finns stängningsdagar under försäljningsperioden, räknas dessa inte in i det totala antalet försäljningsdagar. Försäljningsperioden omfattar alltid 15 dagar vid bokningen.
Prisättning
Du som säljare ansvarar alltid för att dina varor är rätt prissatta.
- Gör det själv-bås – du registrerar och prisätter själv dina varor direkt i systemet.
- Totaltjänst – vi registrerar och lägger in prisförslag baserade på skick och andrahandsvärde. När allt är registrerat får du ett mejl. Om priserna ser bra ut behöver du inte göra något, men du kan när som helst logga in och justera dem under försäljningsperioden.
Observera: Om du inte ändrar något betraktas de registrerade priserna som godkända av dig.
Under din försäljningsperiod:
Säkerhet & ansvar
Du får obegränsat med larmbrickor och larmetiketter för varor som är prissatta över 50 kr. Vår personal håller alltid uppsikt i butiken, men Lilla Loopen kan tyvärr inte ta ansvar för varor som försvinner, skadas eller blir stulna. Vid brand- eller vattenskador kan vi inte ersätta varor.
Vi rekommenderar att du kontaktar ditt försäkringsbolag om du vill veta om din hemförsäkring täcker eventuella skador eller förluster.
Produkter i butiken
Säljaren har full äganderätt till sina produkter och ansvarar för att endast passande och tillåtna produkter placeras i båset. Det är inte tillåtet att sälja olagliga, förfalskade eller skadliga produkter, t.ex. tobak, alkohol, livsmedel, vapen, fyrverkerier, pornografiskt material eller andra varor som personalen på Lilla Loopen bedömer som olämpliga. Det är inte heller tillåtet att sälja produkter köpta från Shein, Temu, Ebay, Wish, Aliexpress eller liknande plattformar. Visitkort eller annan form av marknadsföring är inte tillåten i båset.
Om detta inte följs kan produkter tas bort utan förvarning. Lilla Loopens personal har rätt att avvisa och/eller ta bort produkter som anses skada butikens image eller standard, såsom smutsiga, illaluktande eller trasiga kläder, defekta produkter eller elektronik som inte fungerar.
Observera att begagnade produkter köpta hos Lilla Loopen inte kan returneras eller bytas. Produkten köps i befintligt skick och ansvaret övergår till köparen efter betalning.
Rabatter
Du har möjlighet att lägga till en rabatt på produkterna i ditt bås. Om detta önskas, behöver personalen informeras så att rabatten kan registreras i systemet. När rabatten har aktiverats i systemet, tillämpas den automatiskt när en produkt skannas. Du kan välja mellan 20%, 30% eller 50% rabatt.
Efter din försäljningsperiod:
Tömning av bås
Tryck på knappen nedanför som hör till ditt valda uppsättningsalternativ – där hittar du all info du behöver om bås tömmning.
Gör det själv
Gör-det-själv-båset: Båset måste vara tömt senast en timme före stängning på hyresperiodens sista dag. Du ansvarar själv för att tömma båset vid hyresperiodens slut, om du inte bokar den tjänsten hos Lilla Loopen. Det är viktigt att prislapparna fortfarande sitter på produkterna när båset töms, eftersom produkter utan prislappar inte får tas ut ur butiken. Personalen har rätt att kontrollera att det finns prislappar på produkterna. Var noga med att ta med legitimation för att visa personalen när hyresperioden är över.
Om båset inte har tömts i tid och ingen överenskommelse har gjorts, tar vi på Lilla Loopen hand om att packa ner produkterna och debiterar en hanteringsavgift på 150kr. Du har också möjlighet att köpa tjänsten för att tömma båset i förväg för 50kr. Vi förvarar produkterna i högst 7 dagar. Efter 7 dagar blir produkterna Lilla Loopens egendom. Vårt förvaringsutrymme är mycket begränsat, och därför gäller dessa regler.
Med vår hjälp
Med vår hjälp: Vi packar ihop dina osålda varor en timmar före stängning på din sista hyresdag. Varorna är redo att hämtas från och med dagen efter att din hyresperiod är över. Dessa förvaras kostnadsfritt i upp till 7 dagar.
Ej hämtade varor: Om vi inte hör från dig och varorna inte hämtas inom 7 dagar efter slutdatum, övergår de till Lilla Loopens egendom. Vårt förvaringsutrymme är mycket begränsat, och därför gäller dessa regler.
Utbetalning
Lilla Loopen betalar ut 40 % eller 60 % av din totala försäljning, beroende på vilket båsuppsättningsalternativ du har valt.
Utbetalning sker via banköverföring varje måndag efter att din försäljningsperiod har avslutats.
Sekretesspolicy
Företaget förstår och respekterar vikten av integritet på internet och kommer därför inte att avslöja information om kunder/användare till tredje part, såvida det inte är nödvändigt för att genomföra vissa transaktioner. Företaget kommer inte att sälja ditt namn, din e-postadress, kreditkortsinformation eller personliga data till tredje part utan ditt medgivande.