Det finns två sätt att sälja.

GÖR DET SJÄLV
  • 1. Boka ditt bås

    Som säljare kan du boka ett bås i 15 dagar åt gången, för den tidsperiod som passar dig bäst.
  • 2. Bestäm priser

    När du bokar ett bås får du tillgång till vår inre sida, Min Loop. Där kan du snabbt och enkelt registrera priserna på de varor du planerar att sälja hos oss, så att vi kan förbereda prisetiketterna åt dig i butiken.
  • 3. Sätt upp båset

    När du kommer till butiken är prislappar med streckkoder redo att hämtas. Vid första uppsättningen kan du ta in upp till 40 varor, men du kan registrera fler och fylla på ditt bås löpande under hyresperioden.
    Vi tillhandahåller allt du behöver för uppsättningen och finns på plats om du har frågor eller behöver hjälp.
  • 4. Få betalt 60%

    Vi tar hand om kunderna i butiken och sköter försäljningen av dina varor. Du kan enkelt följa din försäljning dag för dag via Min Loop på vår hemsida.

    Efter hyresperioden får du 60% av intäkterna utbetalda till dig.
TOTALTJÄNST
  • 1. Lämna in

    Lämna in upp till 40 varor vid första inlämningen – vi tar hand om allt! Du kan sedan fylla på ditt bås löpande i takt med att du säljer. Via Min Loop på vår hemsida får du full översikt över din försäljning och kan enkelt se när det är dags att fylla på med fler varor.
  • 2. Få betalt 40%

    Vi tar hand om kunderna i butiken och sköter försäljningen av dina varor. Du kan enkelt följa din försäljning dag för dag via Min Loop på vår hemsida.

    Efter hyresperioden får du 40% av intäkterna utbetalda till dig.

Läs mer

Villkor samt ytterligare information

Bokningar

Du kan boka ett bås via vår hemsida, www.lillaloopen.se, eller i vår butik på Storgatsbacken 19C i Värnamo. Det är inte tillåtet att ha mer än ett bås bokat under samma hyresperiod om du säljer nya produkter. Om du planerar att sälja nya produkter, vänligen kontakta oss innan du bokar via info@lillaloopen.se


Avbokningar

Om du vill utnyttja din ångerrätt, vänligen skicka oss ett e-postmeddelande på info@lillaloopen.se. Om du vill överlåta ditt bås till någon annan behöver du också kontakta oss via e-post. Vid överlåtelse av ditt bås behöver vi få den nya hyrestagarens fullständiga namn, e-postadress och telefonnummer.


Priser

Du som säljare prisätter dina varor själv när du bokar ett gör-det-själv-bås. Om du har bokat ett bås med totaltjänst, kommer butiken att prisätta dina varor åt dig. Du kommer att få ett mejl när dina varor har registrerats och du kommer kunna gå in och ändra priser på varor som du tycker bör ha ett annat pris. Efter att du har kollat på priserna kommer du att behöva ett godkännande via mejl.


Avgifter

En provision på 40% eller 60% dras automatiskt av från varje försäljning, beroende på vilket bås du har bokat, och det sker så snart produkten är såld. När försäljningsvinsten betalas ut till båsägaren har denna provision redan dragits av. När du loggar in på "Min Loop" på vår hemsida kan du se både den totala försäljningen av produkter (antal och belopp) samt en översikt av försäljningsvinsten efter avdragen provision.

Vid Hyresperiodens Början

Efter att ett bås har bokats kan du börja ställa i ordning det en timme före stängning dagen innan hyresperioden börjar. Du kan också ställa i ordning båset på hyresperiodens första dag, klockan 11:00. Om inga produkter har placerats i båset den första dagen av hyresperioden, har Lilla Loopen rätt att hyra ut båset till någon annan, om inte annat har avtalats. Om det finns stängningsdagar under hyresperioden, räknas dessa inte in i det totala antalet hyresdagar. Hyresperioden omfattar alltid 15 dagar vid bokningen.

Det är inte tillåtet att flytta bås eller installera annan inredning än den som redan finns i båset. Det är viktigt att du själv ser till att alla produkter är korrekt märkta med Lilla Loopens streckkoder och de priser du har angett vid bokning av Gör-det-själv-båset.


Stöldskydd

I hyran ingår ett obegränsat antal larmbrickor & larmetiketter för produkter som är prissatta över 50 kr. Vår personal är alltid uppmärksamma på stölder, men Lilla Loopen ansvarar inte för stulna, förlorade eller skadade produkter. Vid brand- eller vattenskador är Lilla Loopen inte ersättningsskyldiga. Din hemförsäkring täcker eventuella skador eller stöld – kontakta ditt försäkringsbolag för mer information.


Äganderätt och produktspecifikationer

Säljaren är ensam ansvarig och har full äganderätt över sina produkter, samt att sälja dessa i sitt bås. Det är inte tillåtet att sälja olagliga, förfalskade och/eller skadliga produkter, såsom tobak, alkohol, livsmedel, vapen, fyrverkerier, pornografiskt material eller andra produkter som personalen och Lilla loopen anser sig vara olämpliga. Det är inte heller tillåtet att sälja produkter köpta från Ebay, Wish, Aliexpress, eller liknande plattformar – särskilt inte produkter som saknar certifiering i butiken. Visitkort eller annan form av marknadsföring är inte tillåten i båset. Om detta inte följs, kommer produkter att tas bort utan förvarning. Lilla loppens personal har rätt att avvisa och/eller ta bort produkter som anses skada butikens image eller standard, såsom smutsiga, illaluktande eller trasiga kläder, defekta produkter eller elektronik som inte fungerar. Observera att begagnade produkter köpta hos Lilla Loopen inte kan returneras eller bytas. Produkten köps i det skick den är i och ansvaret övergår till köparen efter betalning.


Organisation och påfyllning av båset

Du ansvarar själv för ditt bås och är välkommen att fylla på med fler produkter när som helst under din hyresperiod. Vi har ett gemensamt område med ring- och hyllmoduler som hyresgäster kan använda för enskilda produkter – utan extra kostnad. Vi strävar efter att ha säsongsanpassade produkter på hyllorna, som kappor, vinterjackor och yllekläder på vintern, och lättare kläder på sommaren. Du kan även ta med en vagn, släpvagn eller annan stor produkt till vår sektion “Stora området”. En avgift på 25 kr per artikel tillkommer vid försäljning i Stora området under hela hyresperioden

Om en prislapp har fallit av en produkt eller om produkter hittas i butiken efter att hyresperioden har avslutats, placeras de i speciella “hittegods”-box och märks med det datum då produkten hittades i butiken. Vi rekommenderar därför att du frågar oss om att titta och se om några av dina produkter har hamnat där. “Gamla” produkter förvaras i “hittegods” i minst 14 dagar, men efter den tiden blir de Lilla Loopens egendom, och vi förbehåller oss rätten att skänka, sälja eller kassera dem efter eget tycke.


Prisändringar

Om du vill ändra priserna på produkterna under hyresperioden, måste en ny prislapp sättas på produkten. Prislappar som har ändrats eller överstrukits är ogiltiga av säkerhetsskäl.


Rabatt på Båset

Du har möjlighet att lägga till en rabatt på produkterna i ditt bås. Om detta önskas, behöver personalen informeras så att rabatten kan registreras i systemet. Du kan också själv lägga in rabatten på vår hemsida, men notera att rabatten då aktiveras nästa dag, eftersom vi börjar varje morgon med att sätta ut rabattskyltar vid båsen. När rabatten har aktiverats i systemet, tillämpas den automatiskt när en produkt skannas. Rabattskyltar delas ut av butikspersonalen, och du kan välja mellan 25%, 50% eller 75% rabatt.

Gör-det-själv-båset: Båset måste vara tömt senast en timme före stängning på hyresperiodens sista dag. Du ansvarar själv för att tömma båset vid hyresperiodens slut, om du inte betalar extra för den tjänsten hos Lilla Loopen. Det är viktigt att prislapparna fortfarande sitter på produkterna när båset töms, eftersom produkter utan prislappar inte får tas ut ur butiken. Personalen har rätt att kontrollera att det finns prislappar på produkterna. Var noga med att ta med legitimation för att visa personalen när hyresperioden är över.

Om båset inte har tömts i tid och ingen överenskommelse har gjorts, tar vi på Lilla Loopen hand om att packa ner produkterna och debiterar en hanteringsavgift på 500kr. Du har också möjlighet att köpa tjänsten för att tömma båset i förväg för 200kr. Vi förvarar produkterna i högst 7 dagar. Efter 7 dagar blir produkterna Lilla Loopens egendom. Vårt förvaringsutrymme är mycket begränsat, och därför gäller dessa regler.

Totaltjänst: Vi packar ihop dina osålda varor en timmar före stängning på din sista hyresdag. Varorna är redo att hämtas från och med dagen efter att din hyresperiod är över. Dessa förvaras kostnadsfritt i upp till 7 dagar. Efter 7 dagar blir produkterna Lilla Loopens egendom. Vårt förvaringsutrymme är mycket begränsat, och därför gäller dessa regler.

Ej hämtade varor: Om vi inte hör från dig och varorna inte hämtas inom 7 dagar efter slutdatum, övergår de till Lilla Loopens egendom.


Utbetalning av Försäljningsvinst

Lilla Loopen betalar ut 40% eller 60% av den totala försäljningen till dig, beroende på vilken bås du har bokat. Betalningen sker via banköverföring, och vi försöker alltid betala ut samma dag eller nästa dag, men det kan ta upp till 2-3 arbetsdagar.


Sekretesspolicy

Företaget förstår och respekterar vikten av integritet på internet och kommer därför inte att avslöja information om kunder/användare till tredje part, såvida det inte är nödvändigt för att genomföra vissa transaktioner. Företaget kommer inte att sälja ditt namn, din e-postadress, kreditkortsinformation eller personliga data till tredje part utan ditt medgivande.